
ING heeft grote storing bij Internetbankieren
Al sinds woensdagochtend laten duizenden ING-klanten van zich horen via Allestoringen en sociale media. Volgens de bank moeten voor internetbankieren verschillende interne systemen met elkaar communiceren, maar lukt dat nu niet goed.
ING laat weten dat de storing "helaas nog niet voorbij is". "Het duurt langer dan we zelf hadden voorzien. Of de storing binnen uren of dagen verholpen zal kunnen zijn? Dat durf ik niet te zeggen", zegt een woordvoerder van de bank.
"Het is erg vervelend voor onze klanten. Zij hebben recht op goede dienstverlening en die kunnen we ze nu niet bieden. Voor het ongemak dat zij ervaren, bieden we onze excuses aan. Maar we hopen natuurlijk dat we de storing snel kunnen verhelpen."
Klanten worden er via sociale media op gewezen dat de bankpassen van ING nog wel werken.
UPDATE 1:
Er is op de website van ING een update geplaatst dat het volgende luidt:
"Sinds 10 uur woensdagmorgen zijn er problemen met inloggen en het doen van betalingen via de ING App en Mijn ING. Dit geldt voor zowel zakelijke als particuliere klanten. Klanten kunnen wel (contactloos) betalen in winkels met mobiele betaalpas en plastic betaalpas. Ook kunnen klanten gewoon contant geld opnemen bij de geldautomaat. Onze mobiele App en Web systemen maken gebruik van verschillende interne systemen voor gegevensuitwisseling. Normaal gesproken communiceren deze interne systemen goed met elkaar, maar dat is vandaag helaas niet het geval. Op dit moment is er nog geen oplossing hiervoor. ING-collega’s zijn hard aan het werk om het zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, maar dat heeft helaas veel tijd nodig. Meer tijd dan we zelf ook hadden voorzien. Voor de goede orde er is geen sprake van een cyber aanval. We vinden deze situatie uitermate vervelend voor onze klanten. Zij hebben recht op een goed werkende dienstverlening maar dat is op dit moment niet het geval. We bieden daarom aan klanten die hier hinder van ondervinden onze excuses aan."
Geschreven door Perry van der Wilk
Opmerkingen